Är precis som katten Gustav. Hatar måndagar och om det skulle gå, hade jag gärna stannat kvar under täcket ett par timmar till. Men barnen ska till skolan och hästarna måste ut så det är bara att se pigg och glad ut.
Har precis gjort klart allt hos hästarna och sitter nu med en värmande kopp kaffe UTAN bulla.
Helt otroligt...jag som bakade så mycket för ca. 2 veckor sen och allt är redan slut.
Samma visa varje år. Jag börjar baka så tidigt mitt julbak och det tar alltid slut innan ens lucia har varit, så jag blir tvungen att börja om på nytt...IGEN...
Men vad gör det när jag ändå gillar att baka, och bara det finns några självklara favoritsorter till julafton så får man vara nöjd.
Förra året stod jag i köket i stugan och bakade matbröd PÅ JULAFTON. Ja vet... onödigt med tanke på den sk. julefriden men jag hade glömt bort att baka brödet innan, även lovat barnen hembakt bröd till julafton. Jag hade inget val anser jag. Kl.11 då på fm var brödet klart och alla var glada med en härlig bakdoft i stugan och mamman med mjöl på näsan. Den här julen ska jag inte baka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...