Igår hittade jag nytt sätt att få fjutt på elden hemma. Vedklabbar som varit ute i kylan och snön, kan vara lite kinkiga att få eld på. MEN jag har äntligen kommit på vad Sportbilagan är till för. Den som oftast hamnar direkt i soptunnan fick äntligen komma till nån nytta. Skrynklade ihop den med mina genomfrusna händer och la den mellan klabbarna.
Jä.... vilken fart det blev i kaminen, och hoppet om värme tändes i mina ögon. Äntligen blev det en rejäl brasa och jag kunde värma mig  vid det sprakande skenet med ett stort leende på läpparna.

Varför var jag så frusen då???

Vi har varit i stallet i - 17˚ och fixat ett trasigt vindskydd till hästarna mellan kl.11- 15.30. Kunde inte vänta med det så hästarna inte gör sig illa. Sambon och min farsa fick presenten av mig och barnen på Fars Dag :
Vara i stallet och snickra trots kylan, MEN jag tog med kaffe i termos och lite kakor så inte ska dom väl klaga, ELLER?

Värre blev det med mig. Jag förfrös vänster fot (  trampdynan ). På kvällen klinkade jag runt här hemma efter att ha varit på middag hos mina föräldrar. Under foten var jag svälld som en boll, fina färgskiftningar i huden och värk.

Ja, ja, nog om detta . Idag känns det lite bättre och svullnaden har gått ner. Ska hämta barnen från skolan och baka några juliga bullar sen. Tack för att ni tittar in här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...