I morgon kl 09.00 ska jag infinna mig i frisörstolen och måste bestämt veta hur jag ska göra.
Jag har sån ångest med mitt hår. Trivs jättebra i det jättelånga håret, MEN är ändå jätteless på den lilla variation man kan ha. Det är inte kul att i princip se nästan likadan ut i håret år in och år ut. Klart att lite små förändringar har man gjort med lång lugg, klippt kort och rak lugg, sne lugg, låtit växa ut igen, färgat det riktigt mörkbrunt, slingor.........

Men samtidigt är jag lite sugen på att göra nåt riktigt drastiskt med håret. Vännerna tycker jag är knäpp som funderar på att klippa av det långa håret. Visst är långt hår snyggt men ack så tråkigt ibland. Jobbigt till sommaren när håret är i vägen för sol och bad för håret är så tungt och tjockt att det inte hålls fast i en slarvig svans. Fläta det vill jag inte heller.
Försöker väga fördelar mot nackdelar med håret och då vinner fördelarna konstigt nog.

Ska jag ha kvar det långa eller klippa kort och hoppas att jag trivs i det ???????????????????

Kommentarer
Postat av: carola

förstår dina tankar.

har själv långt och lockigt, har alltid uppsatt.



Fråga frissan vad hon tycker om hon har förslag.



När jag gått nerr 3 kg ska jag till frissan..

Lycka till

2011-04-04 @ 10:00:30
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har ju också haft jättelångt, och klippte bort så jag hade nästan snagg en del av håret och snelugg och grejer.. Var jobbigt som fan att vänja sig vid det, men det är kul när man kan göra frisyrer ! :-D

Sen nu när mitt hår har börjat växa ut igen (mitt hår växer snabbt, bl.a därför jag vågade klippa mig) och kollar på bilderna med den frisyren så tyckte det såg riktigt bra ut! :)



Jag tycker du ska prova!! Man lever bara en gång, och håret växer ju ut igen!!

2011-04-04 @ 12:13:56
Postat av: Inko

Jag fegade lite med håret i samråd med frissan och jag ångrar det inte. Jag är glad att jag behöll lite längd kvar. Kanske nästa gång :)

2011-04-05 @ 14:20:23
URL: http://prenojen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...