Äntligen fredag. Hästarna är utsläppta och allting är klart i stallet. Lite frukost i magen och redan massor med kaffe, tvätt i maskinen, lite packning kvar att göra med extrakläder till barnen ( lär behövas massor i detta slask ).
Efter kl 13.00 bär det iväg till vårat favvoställe.... Älskade stugan. Vi har inte varit där på 2 veckor och jag tycker det känns som evigheter sen.
Återstår att se om mina härliga orkideer har börjat blomma, för 2 av dom hade några knoppar på gång sist vi var där. Måste bara säga att tåligare blommor inomhus finns knappt. Ibland har det gått 3 veckor innan vi har kommit och ingen har törstat ihjäl.
Denna helg blir alla hästar kvar här hemma med hjälp av skötarna ( igen ) och min pappa som ska ta morgonfodringen i stallet. Han verkar trivas bra där för det är hans ide om att jag ska visa han hur allt funkar så kan han hjälpa till. Vilka härliga föräldrar man har och vad hade man gjort utan dom? Han har tidigare följt med ett par gånger och sedan har jag skrivit en liten fusklapp om rutinerna ifall att något blir tveksamt.

Vad ska du göra i helgen ?

Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad härlig pappa du har.

Ja, vad skulle man göra utan de?



Hästar är ju faktiskt väldigt underbara och man får mycket av dem och allt runt om.



Man växer upp på ett helt annat sätt.

Saknar min häst var gång jag är inne på din blogg.



Kramar

2011-04-15 @ 00:10:03
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...