Vad är bättre vårtecken för oss i Norrbotten än svanar som anländer??

Dom har äntligen kommit hit, och självklart tog jag med kameran, familjen i bilen och iväg för att lyckas fånga dom på bild. Stannade vid vägkanten brevid en liten mynning, och bilar som susade förbi hela tiden ( annars minsann är trafiken ganska lugn...men inte nu ), satt kvar i bilen med rutan nere och lyckades zooma in för att få någon hyfsad bild. Man vill inte förarga bilisterna så stoppet var inte mer än någon minut, men det var en till som verkade ha mycket bråttom...

Barnen ropade En råtta på isen, en stor råtta där... Trodde först att dom skojades men såg sen den  blöta, långa pälsbollen springa på den hala isen i full fart i riktning mot svanarna.

Det var en Iller ute på hal is.... Kunde inte stanna för att se vad den riktigt hade i görningen, men hann få den på bild och jag hoppas att inte dessa små men snabba djur attackerar svanarna.

Ett riktigt vårtecken


Sträck ut dina vingar så fångar vinden dig


Vänta på mig...


Ute på hal is

Kommentarer
Postat av: carola

åh vilka härliga bilder..

Svanar är bara för vackra.



Hoppas din dag varit bra

2011-04-19 @ 13:15:00
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Oj vilka härliga bilder och den stora råttan som barnen sa =) Vad kul att du fick med illerna på bild, det är inte ofta man hinner få en bra bild på de.



Vad härligt med er resa dit till stugan....måste vara underbar natur där.



Och tack för alla dina helt UNDERBARA kommentarer...som jag sagt tidigare så lever jag av dem.



Många kramar

2011-04-21 @ 01:54:22
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...