Trodde inte mina ögon igår, när vi höll på att plocka och kratta gården här i stugan. Två jättefina, stora fjärilar flaxade förbi oss. Efter ett tag såg jag en fjäril på trappan till barnens lekstuga, men den hade ena vingen skadad så den kunde inte flyga. Kim tog upp den försiktigt och den knallade runt på han länge tills den kom upp vid ansiktet. Där satt den på hans kind och fladdrade med vingarna. Barnen ( självklart vi andra också ) tyckte så synd om den när den inte kan flyga med dom andra. Vi satte fjärilen på marken brevid ett träd och därifrån gick den vidare.



Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Det var tidigt för fjärilar där uppe i norr. Stackars liten...vingarna kanske läker.

Jag föredrar optiken 28-80. Jag köpte det för 300 kr av en så det var väldigt billigt=)



Det är underbart i skogen=)

GLAD PÅSK till dig och the familia =)



KRAMAR

2011-04-22 @ 14:59:16
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...