Elektrikerna ringde ut mig idag, för att visa dom mina önskemål om eldragningarna i vilohemmet.

I ett av rummen ska jag kunna få en  välbehövd kroppsmassage för alla trötta, ömma  muskler. Där måste det finnas uttag för belysning och en radio för stämningsfull musik.

I rummet brevid  ska  jag kunna sjunka ner i  en stor, härlig Schäslongsfåtölj, där det blir en avslappnande och sval ansiktsbehandling, samtidigt som mina naglar får sig en riktig putsning och lackning. Massor med fototidningar och hästtidningar i en korg nedanför kräver förstås en snygg läslampa och där behöver man självklart uttag.

Efter all härlig behandling och avkoppling så kurrar säkert magen efter lite smaskig mat. I en härligt inredd matsal med tända ljus överallt kan jag bara sätta mig ner i en kort stunds väntan. In kommer det eftersom förrätt, varmrätt och avslutas med en utsökt dessert. Underbart att slippa laga maten, bli serverad och det bästa av allt.....slippa den tråkiga disken. Här behövs det också eluttag till alla hushållsmaskinen....

Det skratshar till bakom mig som att någon repade till en spelandes, gammal LP-skiva....
Det var elaren som knuffade till en låda på betonggolvet, och undrade vars jag vill ha en värmekälla här i sadelkammaren.

Ja, just det ja.... Jag drömde mig bara bort en kort stund, och tänkte bara hur det hade kunnat vara om jag hade varit stenrik. Det är ett stall som växer upp i nuet, och inte ett vilohem. Men för mig är stallet som en sprudlande energioas ( fast just nu när det är så mycket så även en riktig energitjuv hihihi ). Jag känner avkoppling när jag mockar, få vara nära dessa håriga vänner och få nosa på dom ger mig ett riktigt välbefinnande som jag aldrig vill vara utan. Så på sätt och vis är det mitt lilla vilohem trots allt.



Kommentarer
Postat av: Anna Hovskägg

Haha! Ååå vad jag känner igen dina tankar. Just det där drömmandet som lätt spårar ur till något ekonomiskt helt omöjligt ;)



2011-12-09 @ 16:15:14
URL: http://www.lyckoprickar.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Ett väldigt bra skrivit inlägg!

Kärlek till något man kämpat för slår allt som har med pengar att göra.



Trevlig helg

2011-12-09 @ 18:53:50
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad bra du skriver! Så kul att läsa din blogg. :-)

2011-12-10 @ 02:33:28
URL: http://imittlillahus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...