Stallet tar form dag för dag. Nyss ringde snickarna och frågade vilken färg jag ska ha på plåttaket. Vadå ???
Jag har inte ens tänkt på vilken färg jag ska ha på väggarna, för det blir ändå först aktuellt till våren.

Rött tak tycker jag är supersnyggt men det passar inte till vilka färger som helst på själva byggnaden.
Svart är det gamla vanliga och ack så tråkigt egentligen.
-Vilken färg ska stallet målas i, undrar de för att hjälpa mig med färgvalet av taket.
-Vet inte, var det enda jag kunde säga direkt men ändrade snabbt till att det får väl bli svart för det är lättast.

Nu sitter jag och tänker på om jag ändå skulle ha valt rött för det är fint om jag målar stallet i en gul nyans, även fin till vitt men vill man ha ett vitt stall för det är en sån utsatt färg ???

Svart passar bra till röda väggar, eller vita eller gråa eller..... Ja , till allt i princip.

Satan vad kluven jag känner mig. Varför kunde jag inte ha kommit ihåg att fundera lite i alla fall på stallfärgen, trots att det är månader kvar innan jag kan måla. Vad jag än väljer nu kommer jag nog att känna att jag borde ha valt det andra.

Avslutar detta kluvna inlägg med några bilder tagna igår på stallet ( söndag ).


Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Oj, vad det har gått framåt=) Vad kul och vad snyggt det ser ut redan nu!

Kan förstå att det inte är lätt med färg på taket (inte ofta man kanske tänker på det) men det kommer nog bli kanon snyggt ska du se!



Kramar



2011-12-19 @ 22:11:20
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...