Nu har de försenade takstolarna kommit ( bara 3,5 veckor senare än lovat !!! ). En pusselbit mindre att lägga i stallbygget, och nu kommer snickarna äntligen igång igen efter flera dagars byggstopp i onödan.

I morgon ( lördag ) kl.08.00 ska hela ligan vara redo på plats ( bortsett från den ansvarslösa byggherren som har smitit till stugan ) och sätta igång. Vet att snickarna är ivriga på att få dit taket, för tydligen är det brukligt att ha en
" taklagsfest " eller vad det nu heter och det enda jag längtar efter är att få ta in hästarna i  stallet och bara nosa på dom, borsta och pyssla  extra mycket nu när dom har varit ute dygnet runt heeeeela hösten i ur och skur. Fast kanske det går att ha en " hästkombitakfest " där man byter sysslor..... Vi hästtokar sitter och festar i stallgången, medans snickarna borstar hästarna hihihi. Tror ni det hade varit något ??  Ni vet den omtalade jämnställdheten ....

Jag tänkte bara mysa, koppla av här i stugan i skenet av värmeljus och brasan i kaminen och koppla bort all stress med alla projekt, återhämta mig för 1-2 dagar. Men sen dom ringde i eftermiddag och sa om morgondagens planer, så har jag nästan lust att hoppa in i bilen och köra hem igen för att vara på plats i morgon när takjobbet påbörjas. Det är så spännande.

Ursäkta " kvallan " på bilden med dom anlända takstolarna,men det är fotat från bilen med telefonen sent igår kväll.


Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Äntligen har de kommit, de var på tiden. Försök nu att njuta och stressa av för det är du absolut värd.

Den där om festen vore väl en ypperlig ide att sätta i verk =)



Tack för dina rader goda människa! ♥

2011-12-03 @ 21:13:57
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: carola

mitt tunga huvud orkar inte riktigt läsa förlåt..

Kikar in och säger att du finns i mina tankar.

Varma kramar

2011-12-08 @ 13:34:01
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...