I morse strejkade bilen... Hela familjen skulle iväg samtidigt. Barnen till skolan, jag hade morgon i stallet och sambon skulle fara till jobbet och få igång en annan bil åt oss. Var tvungen att ringa efter skjuts av barnens farfar. Han fick skjutsa oss åt höger o vänster och även sitta och vänta medans jag släppte ut hästarna.
Sedan skjutsade han hem mig igen. Vid 11.00 var det dax att fara tillbaks till stallet men denna gång blev jag hämtad av sambon med lastbilen, som vi har hämtat hö med under helgen. Höbollarna blev avtippade vid stallet och jag blev lämnad kvar där för att frysa ihjäl och ingen bil... Nä inte skojas om sånt. Jag hade massor att göra, fylla massor med höpåsar, mocka, fylla på med mer torv, var också tvungen att repa staketet. Allt var lite stressigt för 12.45 skulle sambon hämta mig. En box förblev omockad men det får fixas senare idag. Väl hemma och med frossa i hela kroppen, tog jag och blandade en kopp kaffe och tog med till kaminen. Gjorde en rejäl brasa och satt där framför elden och började så småningom bli varm i kroppen.
Ska duscha nu och sedan börja med middagen. Måste även göra en Alla hjärtans dag tårta för det brukar vi alltid ha denna dag. Ute får det då vara nu hur kallt det vill, för jag ska hålla mig här inne i värmen resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...