Grekiska pyttipannan får lagas till middag  i morgon. Jag hittade ett nytt bakrecept på en Äppelmarängkaka
så jag och Cassandra började baka,  och kom överens om att koka potatis och steka lax idag.
Det var ett riktigt bra val för kakan blev nyss klar och vi har redan provsmakat  och kakan blev supergod.
Det enda jag nu lite funderar över är att marängen blev inte riktigt så spröd och hård som mina övriga maränger brukar bli. Har aldrig tidigare misslyckats med maräng, men denna blev inte bra. Den blev mera kompakt och ganska mjuk ( trots att marängprovet med att vända bunken upp och ner lyckades ).  Vet ej om jag själv har råkat göra nåt annorlunda eller om marängreceptet inte är 100 % rätt.
Måste nu jämföra detta recept på själva marängen med dom jag annars brukar använda som alltid blir bra.
Kakan för övrigt är supersmarrig och kommer absolut göra kakan fler gånger.
Kommer att sätta ut receptet på min hemsida senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...