Blir irriterad på mig själv som vissa dagar varken hinner eller orkar skriva, och sen när jag väl är framför datorn så vet jag inte i vilken ordning jag ska börja.... Dagens måsten ELLER vad som hänt sen jag sist bloggade.

Idag börjar jag med om GÅRDAGEN ( somnade på soffan igår kväll ).
For till stallet kl 09 för hovis skulle komma vid 10. Mycket som ska flyttas undan så hovis har gott om plats, och just nu tar allt lite längre tid när man är vig som ett jordspett. Mer belysning så skarvsladdarna måste dras fram, slapp turligt nog mockningen för det hade skötarna fixat redan på morgonen. Självklart hade jag också tagit med kaffe och bullar så hovis får en liten välbehövlig paus mellan arb.passen. När alla var nyverkade och skodda strax efter 12 , återstod att flytta tillbaks grejerna på sina platser och bort med sladdarna. Sedan fyllde jag alla höpåsar ( 16 IKEA påsar och 6 stora) ståendes på knäna. Vilken j....r tur att bara ryggen är paj hahaha.
Allt var klart kl 14 och efter 5 tim i stallet så var det skönt att komma hem och ta en liten " ryggsträckare " medans barnen tittade på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...