Frågade barnen idag vad dom vill äta till middag. Tänkte att det blir väl som vanligt JAG som måste avgöra det igen , för dom brukar aldrig tycka likadant. Oftast står man där i köket med ett STORT frågetecken ovanför skallen när 3 olika viljor inte kan enas om vad det ska lagas, och det slutar då med att mamma har sista ordet....IGEN...

MEN ibland enas dom precis som att det är SÅ självklart och SÅ vanligt ( TUR är väl det hihihi ).
Ugnsstekt falukorv sa den äldste och dom andra hakade på nästan som en kör JAAAAA det äter vi för det var så länge sen, jättegott...Skynda och laga maten mamma.

Där stod jag med stor förvåning och lyssnade på deras glädje att tillsammans valt vilken middag som ska lagas och jag tänker
Åh vad jag älskar mina underbara barn som är så duktiga att ta beslut tillsammans utan nå svammel.
Tur att man som förälder " glömmer " bort ganska ofta de dagar som det kivas och retas med allt och inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...