Allt gick jättebra igår. Duktig personal på hästkliniken som röntgade, använde ultraljud och kollade igenom Especials ben i minsta lilla detalj. Det enda  var att hon som tog hand om han, kom från Holland men pratade " svengelska " så vissa ord hängde jag inte med i. Han har ialla fall fått en ledbehandling och jag ska fortsätta att ha han i ordentlig vila i 7-10 dagar och sedan försiktigt skritta han 15-20 min/dag i 1 vecka och därefter se hur han rör sig i trav. Om benet inte är 100% bra så krävs kanske en till behandling.

Gårdagen var riktigt spännande för jag har aldrig behövt vara med nån av hästarna på klinik tidigare ( turligt nog ). Sen hade jag med mig dottern och Cissi ( bekant från Kalix ) så bilresan gick fort när man kunde sitta och surra på.

Hästtransporten var som en dröm bakom bilen trots att den är stor och tung. Hyresvagnarna har glappat och skramlat vid dragkroken men den här var så tyst att man nästan " glömde " att det fanns något där bak.

Det bästa av allt är att det bara kostar ungefär en tredjedel av priset jämfört mot i Sverige.

Cassandra vill försäkra sig om att Especial verkligen mår bra och hon har fixat manen och pannluggen helt själv. Han är lite borta på bilden pg av den lugnande sprutan.

Dom ser ganska nöjda ut, eller hur?

" Plåster " på såren behövs ibland...


Kommentarer
Postat av: Sara

Usch då, men hoppas att det blir bra nu i alla fall!:)För det är ju verkligen en fin häst!:)

2011-07-19 @ 19:13:16
URL: http://saraomalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...