Bara in till köket för att ta en liten kafferast och återhämtning ifrån veden. Vi har nämligen fått hit för flera veckor sen ett lastbilslass med ved och senaste dagarna har jag staplat lite då och då vid tillfälle. Ganska skönt ändå att jobba med kroppen lite men det har börjat kännas nu lite i nacke och rygg. Först ska man böja sig och plocka upp klabbar från högen och lägga i skottkärran, sedan ta den in i ladan för att stapla upp den där i höga fina rader. Idag har det blivit 11 överfulla vedlass med kärran så jag tror jag ska göra strax lite lättare och trevligare syssla.

Jag ska ta in hästarna en och en och ge dom lite pälsvård och kel. Kanske nån får lite uppflätad man innan jag ger mig på dom med myggmedlet. Dom hatar lukten och gillar inte att man sprayar in dom så jag brukar ta med svamp. Konstigt nog så går det alltid hur bra som helst med man-pälsglans i sprayflaska. Det är nog kanske så att ska man vara fin så får man lida pin :)




Kommentarer
Postat av: Yohanna

Hejsan! :)



Jag är med i en tävling hos Agria och skulle bli superduperglad om du skulle vilja rösta på mej!



http://fireflybaby.blogg.se/2011/july/kom-igen-nu-gor-mej-glad.html



P.S. Du får en länkning som tack!

2011-07-19 @ 00:19:18
URL: http://fireflybaby.blogg.se/
Postat av: carola

åh du har att göra ser jag:)



Själv börjar jag bli förkyld, ja hela familjen.

Vi hostar, har ont i huvudet...



Ha en bra dag

kram kram

2011-07-19 @ 07:38:37
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...