Ringde veterinären mitt på dan för Especial var fortfarande riktigt dålig i benet. Konstigt nog när vet. kom en timma senare så var han inte ens hälften så halt som när jag ringde ???!!! Man känner sig lite dum och börjar att fundera om E blev spänd och skärpte till sig inför den obekanta människan eller att han låtsas ha ont inför matte så han slipper jobba och kan vara i det gröna i lugn och ro ( givetvist ett torrt skämt från mig ). I alla fall vid böjprovet så visade han riktig hälta så han nästan snubblade fram första metrarna. Han ska nu få i 5 dagar Metacam som är smärtstillande och antiinflammatoriskt och även måste vara i liten hage för att vila benet så gott det går, stackaren...

För övrigt har dagen bjudit på sol och regn varvat med jämna steg. For ut med vattenskotern till våra bekantas stuga ca 10 min ut, i duggregn men sol när vi kom iland hos dom. Åt grillat till middag där och riktigt god kladdkaka till efterrätt och kaffe...

Hoppas ni också har haft en lugn och skön dag.

En gräs(lig) bild till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...