Förlåt, förlåt och åter förlåt för att jag har varit " borta" här under några dagar. Det har varit stressigt med allt från att köra vägmaterial till stallet till barnens skolavslutningar. Dagarna har varit full med massor som måste göras innan vi åker till stugan men som om inte det hade räckt.....allt möjligt annat har också dykt upp som man inte riktigt skulle ha tid att fixa just nu.
Bla har en av hästarna lyckas på något vis  med att lyfta av en stor förrådsdörr i den provisoriska hagen när jag kom på fredag i finkläder och sandaler i 30 graders stekhet värme. Skulle bara slänga hö åt dom för att sedan plocka upp familjen för att åka och fika. Bytte till farsans storstövlar ( stl.44 ) som fanns där och kämpade först med att komma fram till ladan utan att tappa stövlarna efter vägen och sedan slet jag med dörren men orkade inte hålla den upprätt och samtidigt pricka in dom 2 gångjärnen ggggrrrrrr. Fick ringa efter hjälp till sist när svetten sprutade och orken inte räckte till nå mer.

torsdag eftermiddag köpte jag och äldsta pojken metmask i burk. Han frågade sen vars han ska stoppa maskburken när det är så hett. Jag bad han ställa den i skuggan. Vid 22.00-tiden var jag extremt trött och slut av dagens aktiviteter och våran värmebölja här uppe som kom som en chock. Tänkte ta en sista kopp kaffe för att sedan gå och lägga mig tidigt för en gångs skull. Sambon öppnade kylen för att ta fram mjölken till kaffet och utbrister vad maskburken gör i kylen???!! och jord på hyllorna????
Pojken hade varit så rädd att maskarna dör ute i värmen så han stoppade burken i kylen för maskarna är ju i en kyl på affären....och jag hade ju inte sagt åt han att han inte får ställa den i kylen ( rara barn hihihi ).
Problemet var egentligen inte maskburken utan problemet var att locket hade han inte fått igen ordentligt så ca. 30 st!!!!! maskar hade lattjolajbans på varenda hylla i kylen. Dock inte så att dom hade tagit sig igenom påsar men dom verkade fara bara runt kanske för att hålla sig varma hahaha. Jord hade naturligtvist följt med dom i deras framfart.
Den planerade, tidiga nattsömnen och kaffet då blev  bara en önskan. Ut med allt från kylen, flera påsar till soptunna, skrubba kylen med klorin och diska alla hyllor, lådor och färdig till sist med att torka bort svetten från pannan, trött-tårarna från ögonen vid midnatt. Det läckra nagellacket som jag för en gångs skull penslat på under dagen  var nu ett minne blott tack vare klorinet....

Så här efteråt skrattar man gott åt det och har nu bortgjort kylrengöringen fast det var tänkt att städas ur nån dag INTE natt.....

Detta är lite av hur mina närmaste dagar och nätter har varit. Jag ska nästa gång berätta om bilen som doftar sen i onsdags...

Kommentarer
Postat av: carola

nämen åh så läbbigt:)

Jag hatade när mina brorsor hade sina burkar med maggot i kylen, blääää



kram vännen

2011-06-13 @ 21:15:43
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Du behöver inte be om ursäkt och förlåt. Var gång du uppdaterar är kul även om det vore en gång om året.



Men usch och fy för maskarna..hihi.



Kramar

2011-06-15 @ 21:33:56
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...