Stoooora snöflingor dalar sakta ner från himlen. Det har kommit ca 10 cm nysnö på bara nån timma.
Känns som att vi aldrig kommer bli fri från snön här uppe. Nästan 1 m som ska tina bort innan den härliga grönskan har en ärlig chans att börja spira.

För en timma sen har jag haft en nästintill vit, vacker häst utanför köksfönstret här i stugan, MEN han är borta.
Kvar i hagen utanför fönstret står en nästan svart, lurvigt, smutsigt pälsmonster....
Någonstans lite här och där påminner detta pälsmonster om en vit, vacker häst som jag har, men ändå inte.
Den jag var hos och pysslade om för en timma sedan hade välborstad man och svans, en ren,vit och blank päls när jag lämnade ut honom i hagen. Det här smutsiga pälsmonstret ser ut som den som gud glömde.

När jag går fram mot den kommer den med mulen som min vackra vita brukar göra. Trycka mulen mot kinden och blåsa med sina stora näsborrar som en ömsesidig hälsning. Backar undan lite så att jag inte blir svart och smutsig.

Djupt där inne vet jag att den här är min underbara, vita häst fast i en annan kostym. Att rulla sig i vindskyddet med torv är nog skönt för de fyrbenta vännerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...