Fettisdag idag och semlor hör inte  till mina favoriter. Smaken av mandelmassa gillar jag inte riktigt, men 1-2 st per år brukar det bli i alla fall. Är det mycket i semlan så har det hänt att jag skrapat bort det mesta, men bara bröd och grädde är ju inte heller så gott.
Gjorde egna semlor med sylt istället förra året, men nu orkade jag bara inte.
Sen är det mycket roligare och godare att baka något annat som verkligen alla i familjen gillar, och som vi kan mumsa på.

Kevin har varit  feberfri på dan men kändes varm nu under kvällen, fast han är ändå piggare så jag tror allt är borta på nån dag. Men med 3 barn så är risken alltid stor att den ena avlöser den andra och dagar blir nästan veckor med förkylningarna.

Förra året hade vi här i stugan ett par takläggare som bytte ut den gamla, fula och risiga plåten till nytt i röd nyans som ser ut som takplattor ( skitsnyggt tycker vi till huset som är vitt ). Hoppas verkligen att dom har gjort ett bra jobb med att sätta fast det för det blåser som sjutton utanför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...