Det var inte så bra väder igår på flyguppvisningen. Blåsigt, kallt, mulet som senare på eftermiddagen bjöd på regn, men bortsett från detta var det riktigt bra. Barnen fick titta närmare på JAS- planet, hälsa på i flygtornet, massor med fika och godis, titta på trickflygning, JAS:en in action och som avslutning flög jag och barnen helikopter över Dundret, LKAB, samhället och över den omtalade Gropen. Det var det bästa tyckte barnen ( jag också som passade på att fota ).

För er som inte har hört talas om Gropen så ska jag berätta lite kortfattat om den senare. Nu lite bilder från gårdagen.

Flyghangaren




Förberedelser för flygning



JAS redo för flygtur


Upp i det gråååå. Det som syns i bakgrunden är damm från Bolidens gruvdammar.


Tur jag stod med båda fötterna på jorden, annars hade kräkpåsen varit överfull


Dundret med snö ännu kvar som är borta först till midsommaren med lite tur.


Över för denna gång


Långe man

I väntan på att själv få en flygtur


Spännande tyckte vi med sikten från ovan


Det svåra för barnen var inte höjden, utan att inte få prata så mycket i lurarna så piloten inte blir störd :)


Vårat lilla samhälle Gällivare framför berget Dundret




Är alla människor ute på flygplatsen och lämnat 1 stackare kvar där nere ??


Toppen av Dundret


Gällivare här närmast och följer man storvägen mitt på bilden hamnar man i gruvsamhället Malmberget som nästan är ihop till ett enda samhälle.


Kluvet samhälle bakom höghuset på bilden ( Gropen )

Gropen som i framtiden kommer att vara helt färdigfylld med gruvberg


En annan grop, men inte lika stor.


Kommentarer
Postat av: carola

nämen wow vilka bilder och upplevelse.

Var inte barnen rädda?



Jag laddar för mitt kommande fallskärmshopp i höst::)



Tack snälla för komplimangen, ja dynorna är jag nöjd med..Nu vill jag bara altanen klar



kramisar

2011-05-22 @ 22:06:59
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: M A R I E - En Fotograferande Hundtoka

Ohh tackar vad kul att du gillar min blog. Ohh Willow har jättehärlig blogg. Din blogg var också trevlig, härliga bilder från flyguppvisningen =D



ha det gott, TACK för besöket, kom gärna tillbaka

2011-05-22 @ 22:21:48
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Fasiken vad KUL!!



Vilken upplevelse!



vackra bilder. Ett minne för livet ♥

2011-05-23 @ 21:49:25
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Tack Marie =)

2011-05-23 @ 21:49:54
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...