Vill laga något som vi inte har ätit på länge och valet står mellan Kasslergratäng eller hemgjord Potatispalt.
Vad föredrar du ?
Stämmer det att man i södra Sverige inte lagar palt?

Palt är i allafall en av mina älsklingsrätter. När vi är utomlands så är det 2 saker jag riktigt får ett sug efter, och det är  hemgjord Potatispalt och sedan saltlakritsgodisar. Jag är dålig på att äta annat än kött när vi är på resande fot så det blir lite enformigt och  saknaden av riktig husmanskost blir stor. Sedan är det hopplöst att få tag på gott saltlakrits och är man en gottegris som jag hade man gjort nästan vad som helst för en påse efter ett par dar hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...