För en gångs skull hade jag inte behövt fundera över denna tråkiga men nödvändiga rubrik.
11-11-11 skulle ju ha blivit helt perfekt.........Men det var för två dagar sen. Den morgonen klev jag upp och hade massor att göra men tanken ( egentligen Rubriken ) fanns redan att när jag sätter mig vid datorn så är den klar. När jag fick tid och ork att sätta mig framför datorn är precis i detta nu.... 2 dagar efter...

Tiden går fort när man har roligt sägs det, men för mig flyger dagarna iväg av många andra anledningar. Visserligen roliga ibland men även stressiga saker som kretsar kring mångas vanliga vardag.

Som tex sent igår kväll. Jag skulle bara till stallet vid 22.30-tiden för att ge mat och vatten åt hästarna ( dom går ute dygnet runt eftersom stallet inte är klart ), men jag möttes av några avbitna OBS NYSATTA PLANK gggrrrrr...

Det var bara att kavla upp ärmarna, fram med skruvdragare, skruv, plank och sågen och sätta igång att fixa till det.
Största bekymmret är nog att planken är omålade och extra mottagliga för tuggande, håriga charmtroll...
Jag har ingen varm plats att ta in plank för att åtminstone grundmåla dom och ute i denna kyla och frost  går det ej att måla. Förstår att hästarna blir rastlös kanske mellan dygnens 4 måltider och inga träd i hagarna, men jag ska prova att sätta en höboll med nät runt i hagen så att dom kan småäta när dom vill och det blir mer naturligt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...