Har precis kommit från stall (snarare kaos ) området. Är trött, lerig och på väg i duschen. Här är bilderna som jag har lovat er för ett par dagar sen. Första bilden är tagen för exakt 7 dagar sen.

Nu " törs "jag visa er vars spanjorerna har fått tillbringa nätterna under den kalla vintern som har varit. För er som inte har hängt med varför det har varit så, får gärna kika in på min hemsida och i dagboken där finns den historian . På övre bilden inne i hörnet har varit Z:as plats, bakom den här röda har Fabbe haft sin " box " och i den gula med gröna dörren i bakgrunden har varit Especials " krypin ".


Bild 2 är tagen för 5 dagar sen. Inte konstigt att vi har suttit fast med maskiner i denna lervälling och hela veckans outfit har varit arbetskläder och självklart gummistövlar från morgon till sena kvällar :)

Bild 3. För 4 dagar dagar sen startades urgrävning för grunden. Här hade dom hunnit ungefär en tredjedel av ytan och la dit markduk på det som var gräv den här dagen ( onsdag ).

Bild 4. I torsdags  blev dom klar med gropen till grunden och all matta är utlagd. Äntligen är det på G.

Bild 5. Fredag kväll var himlen så här vacker i stallet. Såg ut som att det brann där uppe.

Bild 6 och 7. Idag har vi grävt bort nästan all lera ( ungefär 80-100 cm ) från planen och vägen ner till stallet, lagt ut markduk och har börjat fylla på med grovmatrial för att få det hållbart ( hoppas vi ).

Fortsättning följer en annan gång ZZZZzzzzzz


 




Kommentarer
Postat av: carola

hej gumman..



Ni har att göra ser jag:)



Jag funderar på att arbetsträna på ett stall här i närheten, älskar att bara stå och borsta en häst jag..Drömma mig bort:)



kramisar

2011-10-04 @ 13:31:37
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, jätte fin blogg! :)

Kolla in den nya hästbloggen, TEAMNYRK!

Två hästgalna & deras storhästar, dressyr & hoppning! Kanske byta bildlänk eller följa via bloglovin? :)



Kram F&V på Team Nyrk!

2011-10-04 @ 15:18:37
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

VAD KUL å se bilderna. Verkligen hel del arbete och denna lera :(



Kommer bli kanon!

2011-10-09 @ 21:54:29
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...