Börjar vara dax igen för att koka olika sylter. Tjatade nästan på alla i familjen att vi ska gå och plocka lingon, men huxflux var alla så upptagna med allt möjligt så jag fick bege mig själv iväg.
Ganska skönt faktiskt att strosa omkring ensam men jag gick och skramlade med hinken titt som tätt. Det beror inte på att det är mycket älgar i området och inte alls på att det sprang flera stora björnar här förra året. Jag skramlade bara för att hålla rytmen i stegen och plockandet :)


Här ( bara 5 min från stugan ) brukar vi alltid lyckas få ihop 10 liter på bara nån timma, men efter en halvtimmas plockande så gav jag upp med bara 0,5 liter i hinken. Får nog göra ett nytt försök imorgon på ett annat ställe och locka med familjen. Hoppas att vi får ihop mer bär för det finns ingen köpessylt som smakar lika gott som den mman gör själv.

Tog fram kameran istället och fotade lite svampar, mossa och tomma lingonris.


Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Godkväll vännen!



TAck så hjärtligt för det du skrev, det värmde mycket och det gör det alltid när du kommenterar. Såklart jag tycker du ska få synas mer och du är en bra människa så varför inte =)



Kram och hoppas du mår bra

Jag måste verkligen försöka ta mig i kragen och uppdatera mer, jag gillar ju att blogga. Det är lite kyligt ett tag till tror jag allt tyvärr.



Rätt skönt att ända vara ensam ute i skogen (människans lungor) men vad trist att det inte blev så mycket spom det brukar.



Usch och fy för att vara i skogen if någon björn kommer.

Jag minns när vi var i Slussfors i Norrland och jag var livrädd för björn hahah.



2011-09-10 @ 21:23:31
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Anna Hovskägg

Ja, skogen gör oss gott! & svampar är roliga att fota! Tror bestämt att jag också ska ta lite svampbilder idag ;)

2011-09-11 @ 10:58:45
URL: http://www.lyckoprickar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...