Äntligen lite sol och inget regn, och jag håller tummarna att det fina vädret håller i sig minst lika länge som det har varit kallt och regnigt.

I morgon ska vi försöka flytta på stallrucklena ( 3 små stallbyggnader ) så att firman kommer igång med att gräva och gjuta plattan. Byggnaderna är gamla och slitna så dom kanske  rasar ihop som en kortlek. Men det gör inget ifall dom brakar  för dom måste ändå rivas och bortforslas innan nystallet ska slutbesiktas.

Det kommer att släppa en stor, tung börda från mina axlar och huvud när allt sen är klart. Jag kan inte ens med ord beskriva hur mycket det har varit med alla tel.samtal och bollad hit och dit mellan olika personer och avdelningar, pappersgöra som jag inte ens fattar hälften av och då hitta lämplig som har kunnat guida mig i byggnadslagar, djurhållning, bygglov, kvalitetsansvariga m.m. Jaja, nu är den biten avklarad så nu får den lilla energi man har gå till det stora och praktiska men ändå roliga. Längtar sååå att få se ( kommer självklart vara delaktig så mycket som möjligt ) stallet sakta men säkert ta form och jag kommer försöka vara flitigare med kameran så ni också kan följa med i byggandet.

Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad spännande =) måste kännas underbart att det nu är på G. Det kommer bli kanon i slutändan och jag följer gärna med bygget genom bild =)

2011-09-26 @ 23:14:38
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...