För några veckor sen läste jag  en liten artikel i en av kvällstidningarna om en hamster som fick mig att höja på ögonbrynen. En familjefar nånstans i USA hade avlivat sitt barns hamster pga att dottern inte tog hand om den som hon lovat. Han riskerar nu att få fängelse upp till 3 år ???!!!!

Jag är såååå glad att jag bor i Sverige. Nu undrar ni säkert vad jag riktigt menar, eller hur ???

Jag har spolat ner barnens algätare alldeles nyss. Vet att det kanske låter lite tokigt men jag tror det var det enda rätta.
Till saken hör att barnen har haft i 3 år ett akvarium med några guldfiskar och 2 algätare. Dom har dött en efter en och kvar har det bara funnits en stackars ensam algätare sen i sommar. Barnen har verkligen varit mån om att den måste få mat så den inte svälter ihjäl, men istället för att turas om att ge mat en gång om dagen så har den fått av allihop samma dag. Den stackaren hade nästan ätit ihjäl sig. Jag tyckte att det var bättre att ta bort den, än att simma i sin ensamhet och  äta ihjäl sig.


Kommentarer
Postat av: carola

Men du var är det du håller hus någonstans då?

Jag ska ju börja utmana mig själv lite och hälsa på lite folk:)

Varma kramar

2011-09-07 @ 09:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...