Påsken har varit bra med skoterkörning, utegrillning, tappra försök att få solens strålar att ge mig en solkysst hy
( taskigt nog utan större resultat ).
Cassandra fick äntligen också  flyga med sin moffa för första gången. De senaste åren har det alltid fått vara Kim som har fått följa med av den anledningen att han har så stort flygintresse. Han har alltid " hunnit först " vid tillfällena.
Kevin är inte alls intresserad och står hellre stadigt med båda fötterna på jorden.

När vi var på söndag, ett familjärt och glatt gäng med skotrarna vid en sjö som heter Suolajärvi och drack kaffe och påskmust, grillade massor med korv och hamburgare så hördes ett flygplan i skyn som närmade sig oss. Det cirklade ovanför sjön och oss för att till sist när sjön var "skotertom" gå ner för landning.
Det var barnens morfar som kom förbi och stannade till för att fika med oss.
Cassandra såg sin chans och tittade med sin sötaste blick mot moffa och bad om en liten tur. Hon tyckte inte alls det var läskigt utan riktigt roligt, så när moffa skulle flyga hem igen fick han med sig en pratglad och söt andrepilot :)

Igår var vi i stallet och passade på att bränna lite byggrester, dvs avsågade plank som blivit över från byggtiden. Kolgrillen invigde vi också där samtidigt med ännu mera korv ( kommer nog ur öronen snart ). Especial fick sig en riktig genomgång med borstar och flätor av Cassandra. Det slutade med att när vi ledde ut honom hade han 3 dinglande flätor i svansen :)

Hur har din/eran påsk varit?






Kommentarer
Postat av: Johanna

Kanonpåsk med strålande väder, massor av grillning, häst & släkt :)

2012-04-10 @ 12:03:46
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Y

Läs om min vardag och min kamp.

2012-04-10 @ 22:00:09
URL: http://andriettas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Det går bättre och bättre med vita men får nog lära mig att det kommer komma bakslag ibland men har lite svårt för det :/. Ewa kommer ju i juni och har clinic och så kan du ju vara med på E eller som fotfolk. Men när du åker till stugan nästa sväng så finns det kaffe iaf här. Jag har ju barn också. Äsch vad det är jobbigt att skriva på telefon. Ger upp ;) natti natti

2012-04-10 @ 23:07:05
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack för att du tyckte att bilderna på E var söta. Själv kan jag inte annat än skratta för han ser verkligen knäpp ut haha.

2012-04-11 @ 11:15:58
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Men gud så roligt för henne och vilken lyx att få kunna flyga sådär med Moffa. Jag skulle aldrig våga det. Kevin är en klok kille=)



Vilka underbara foton!

Och så oerhört mysigt det där lät. Jag borde ta mig upp till norr känner jag för där kan man verkligen slappna av. Har nog aldrig mått så bra som jag gjorde då vi var uppe i norr 08.



Kramar * tusen miljoner!

2012-04-12 @ 23:28:26
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...