Sitter fortfarande och deppar över min trasiga telefon, och istället för att kika efter nya på nätet så kollar jag efter objektiv till kameran. Det är mycket roligare men vilken djungel när jag inte ens vet vad som passar mig och mitt fotande.

Jag är som sagt var en amatör inom det området men vill lära mig, och jag blir så avis på " alla andra " som kan fota så härliga bilder, hittar så annorlunda vinklar på spännande motiv .....

Hur ska jag kunna bestämma vad jag riktigt söker när jag inte ens har nån bekant med fotointresse och chans att prova olika objektiv för att se hur det passar ??

Kanske någon av er kan ge mig lite tips om  macroobjektiv till Nikon D3000, vad jag ska tänka på osv... Gärna kanske från Tamron för det passar börsen bättre :) Men vilket i så fall...

Finns det något lämligt objektiv som jag kan använda till både porträtt och tex närbilder på blommor, fjärilar ????
Eller måste det vara ett för varje situation ??


Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Hej!



Suck för telefonen men låter roligare med objektiv ja=) Jag är inte alls bra på Nikon men jag har ett Tamron Objektiv som jag älskar. Det är 70-300. Fotar jag macro så är det med det! Super nöjd.

Jag tycker inte du ska vara avis för du fotar ju jätte bra!

2012-01-04 @ 00:07:58
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Objektivet passar till både. Jag använder det vid porträtt fotografering med och det är bra då med =)!

2012-01-04 @ 00:09:35
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: carola

Hej tjejen...



Vill ha ny riktig kamera men...jag fattar iallafall inte hur dom funkar.

Fixar inte den jag har nu:)



Varma kramar

2012-01-06 @ 23:10:35
URL: http://leva.nu/mamma-med-diagnos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...