Törs inte släppa ut alla hämningar hemma ( visst säger man så ? hihi ) , så nu får det bli i stallet istället och jag
tror / hoppas att det blir med gott resultat.

Det är dax snart för målning och jag har valt färg nu till sadelkammaren. Jag har hela tiden varit inne på att jag vill ha röda väggar där, men samtidigt har jag tänkt att det kanske blir för " mörkt " i rummet och att det känns instängt. Har också funderat på ljusgult som känns fräsht och gör ett rum luftigare, men ack så känsligt mot smuts som det tyvärr finns gott om i stall. Ett helrött rum vill jag inte ha hemma för det blir svårt att matcha med gardiner etc. Det borde funka bättre i stallet.

Min magkänsla vägde över mot rött som blir riktigt snyggt mot svarta hängare, krokar och mot vita hyllor och garderober. Alla jag frågat om färgvalet tror rött blir snyggt förutom han som har byggfirman där som snickrar hahaha.

- Är du inte riktigt klok, sa han när jag gav färgkoden till den härligt röda färgen. Självklart menar han inte det, han är en skämtsam prick som kanske ändå bara trodde att jag håller mig till den färglösa smaken tex grått som många karlar oftast föredrar. Det är enkelt och lätt. Slippa välja kulör och vilken nyans.

- Jag är tjej ( egentligen nästan tant hihi ) och vi gillar rött för det är snyggt, sa jag tillbaks med ett gott skratt. Han skrattade ljudligt tillbaks och sa att det blir säkert bra :)

Det matchar i alla fall till takplåten som dom ska börja sätta på plats nu. Det blir rött.

Kommentarer
Postat av: D A H L È N

sv: kika i min tips & trix kategori så hittar du ett inlägg om det.

2012-01-17 @ 14:01:31
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oh vad kul, ska kika runt på din blogg också :)

2012-01-17 @ 15:31:39
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...