Vaknade upp i morse av regnigt och gråmulet väder. Pallrade mig till stallet och gav morgonhö och vatten. När jag skulle åka därifrån började solen lysa för fullt men ett envist regnmoln var rakt ovanför och det rent ut sagt slog spön i backen... Där stod jag kisandes mot solen medans regnet rann över ansiktet med tomma vattendunkar i handen som ska med hem och fyllas. Borde göra en enorm tratt, typ stort som ett hus och leda vattnet ner i dunkarna, eller ännu bättre ner i hagarna och hinkarna där direkt så hade man sluppit kånka dessa varje dag mellan hemmet och stallet..

Ikväll ska vi upp på Dundret till Toppstugan ( fjällstugan ) och fika. Dom har öppet nu fram till midsommar mellan 21-01. Utsikten är enorm och är det bra väder så är det underbart med midnattssolen. Jag hoppas jag har möjlighet att fota lite om vädret tillåter.

Ser ni regnbågen bakom "lillfjollan ", alltså traktorn ? Jag visste väl det....skatterna finns vid stallet hihi



Kommentarer
Postat av: carola

idag har agnes och hennes 2 kompisar haft privatlektion i stallet, vad kul det var att se. Tänk vilken utveckling dom gjort, man blir så stolt.

Vore så kul att hitta en liten sköthäst åt henne så hon fick träna på tränsning/sadling m.m, skitgörat:)



Nu laddar vi inför Sverige matchen

kram kram

2012-06-11 @ 20:21:04
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad fint med regnbåge! :)

Svar: Jaa, tänk det! :) Jo, säkert kommer sommaren så småningom norrut också!:)

2012-06-17 @ 13:22:18
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...