Klockan är 02.00 och jag är uppe på högvarv, fast kaffe och en kaka och snabbtitt på datorn måste man ha fast man är mitt i städning.
Så sent som kl 22 hoppade övriga i familjen i bilen och for till stugan, så jag kan städa och plocka undan det sista. Tycker att det inte blir gjort lika mycket när alla är här och springer runt benen,. eller så är barnen i de städade rummen och river fram allt igen...
 
Nu har jag kunnat gasa på med allt men tyvärr ju mer jag städar och donar....desto mer kommer jag på att
jag  "måste " göra innan vi " stänger igen " för sommaren.
De sista fönstrena är putsade, hela huset dammsuget och nedervåningen skurad, sovrummet som är hopplös på att samla damm är dammtorkat igen, allt som är tvättat febrilt sista dagarna är undanvikt.....och mycket annat smått och gott som lätt samlas här och där. Tidigare var jag och sambon i stallet och packade färdigt i transporten allt som ska med så jag slipper det när det ska lastas ( och kanske bråkas  ) in hästarna.
Jag hoppas att dom är riktigt sugen på att komma bort från sina tråkiga hagar så det går snabbt. Maria ska hjälpa mig med det och även köra ner min tredje häst till stugan. Maria är en riktig tvättäkta ängel som ställer upp med allt mellan himmel och jord. Nu slipper jag åka tillbaks de 23 milen ( enkel väg ) för att ta sista hästen och vända om neråt till kusten igen. TACK MARIA ....
 

Nä, inte blir jag klar med allt om jag ska sitta här och skriva. Måste kanske också försöka få några timmars sömn för dan blir nog lång. Vid 08-08.30 måste jag till stallet och vid 10 kommer Maria.
 
Go natt på er alla och ha en underbar midsommar ifall vi inte " hörs " före det...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är så skönt när man "stängt" ordentligt för att sedan komma hem till ordning och reda. Hoppas lastningen, körningen och allt gick bra. Trevlig midsommar till er och familjen också. Kram

2012-06-22 @ 11:56:50
URL: http://jezzans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...