Jag har inte kunnat uppdatera bloggen med datorn under helgen och bloggappen i telefonen funkade inte heller. Undra om bloggappen inte funkar  med den " nya blogg ", eller vad det beror på....

Nåväl, vi har varit i stugan hela helgen men det har inte varit direkt avkopplande. I våras har älgar bokstavligt vandrat igenom hagarna så både käppar och elband gick sönder. Vi har gått runt alla hagar och fixat det, och har samtidigt fått känna på den riktiga sommaren........värsta myggen har anlänt och inte bara lite lagomt utan myyyyckeeeet.. Jag är bulig som en padda runt huvudet  och det kliar nå kopiöst.
För några veckor sen tog vi och flyttade bort ett litet stall som varit alldeles utanför köksfönstret ( i stugan ), och då var vi tvungen att ta bort den delen av hagen. Nu bankade vi ner stolpar och drog om hagen vid den nya stallplatsen. Äntligen kan vi ta ner hästarna till stugan på bete, men det finns ändå kvar hagjobb ifall vi är rastlös under sommaren hihi.
 
Vi hann också med en snabbis till Vånafjärden och kika lite på hästarna och hästfolket som tränade där Kraftskapande Ridkonst. Trevligt att träffa dom .

Jag som inte brukar bränna mig fick nästan bära en skylt på mig där det står " Bara bränd, inte Kräftpremiär ännu".  Lördagens soliga väder chockade tydligen min hud så nu har jag en inte så vacker bränna...
Lakansvit hela kroppen utom vid axlarna som är härligt röda( konstigt nog ingen värk )som sadelkammaren :)

Natten mot söndag regnade det en skvätt, mulet under förmiddagen men efter 13 så kom solen tillbaks. Fast jag hade fått lotten för inomhustjänst med lite fixande och städande..
Vips så hade klockan hunnit bli 22.00 då vi satte oss i bilen för hemfärd. Tolvslaget var vi hemma i regniga, gråa, dystra Gällivare.

Snart stugan och snart Kalix kommer vi tillbaks...snart ( på torsdag ) :)

Nä, nu blir jag irri...Tänkte sätta in lite bilder från i helgen men det går inte... Jag trycker på den stora, gröna knappen Välj filer från datorn, men det händer inget ändå  ggggrrrr. Får väl göra nya försök till det senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...