Barnen sover. Hästarna har också fått komma in och gästerna har farit.
I lördags fick vi hit bekanta från Kalix som vi har lärt känna under sommaren i stugan. Kul att dom kommer hit och hälsar på och ser hur vi har det på hemmaplan. Bjöd på Wokad fläskfilè ( receptet finns på min hemsida ) och fick bra betyg trots att rätten är väldigt " enkel " att tillaga, men den är supergod med lagom hetta i. Vi har sedan visat dom runt överallt i lilla Gällivare, självklart även till hästarna och denna helg passade bra för besök när det inte var stendött i samhället som vanligt.
Tomtarnas vinterspel, shopping, liten rundvandring på Kåkstan och där fick barnen åka släde efter häst. 20kr/barn.
Nästan pinsamt... 3 hästar finns i stallet och ingen är inkörd ännu. Nä, nu får jag skärpa mig och flickan hade minsann minne av att jag nämde FÖRRA ÅRET att jag ska köra in Especial så vi kan åka själv på mysiga slädturer... 1 år har gått och inget har hänt ännu bortsett från att vi har provat tolka bakom honom utan några problem trots linorna och ljudet.
Nu ska jag inta soffläget en stund och försöka titta lite TV innan ögonlocken stängs för denna kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...