Igår var verkligen en dag med massor av aktiviteter av olika slag, ända tills jag stupade.
Redan vid 10 på fm så kom hans föräldrar, morbror med frun ( åkt från Gällivare ). Kl.11.00 åkte jag in till Kalix för att hämta smörgåstårtor och kom tillbaks 45 min senare. Fikade massor och när dom skulle åka hem vid 15 så kom nästa gäng.... Våra kära vänner som bor här på Storön. Familjen kom gåendes upp efter våran väg knuffandes på en skottkärra ( en ny ) full med Påskliljor och  Penséer i krukor. Det var hans present för den vi har haft har hästarna råkat trampa sönder. Tyckte det var en jättebra present till en som har i princip allt :) Och blommorna var så ljuvliga.

När dom for för att byta om till skoterkläder vid 17.00 tiden så plockade, diskade vi undan allt, tankade skotrarna och körde ut tillsammans på havet till vännernas skärgårdsstuga. Där samlades några stugägare och tände en stor Påskeld.
Det brukar dom tydligen göra varje år ( inte bara till valborg ). En uppskattad sak för barnen och det starkaste som dracks var Påskmusten, men lyckan varade bara en timma för en av våra pojkar råkade plurra nästan till  midjan och vi blev tvugna att förflytta oss inomhus.
Vid 22 begav vi oss tillbaks till våran egen stuga ( tar ca 20 min bara med skoter ) trötta, proppmätta men nöjd med dagen. Opptimist som jag är så tänkte jag avsluta kvällen med att slappa i soffan och titta tv men tror att det blev go natt redan efter 5 min :)

Cassandra är inte så nära som det ser ut

Härliga flammor

Svart vitt

Kevin filosoferar innan plurret

Vilken underbar kväll


Kommentarer
Postat av: carola

wow vilka underbara bilder.

Superfina.



Äntligen är snön borta här, värsta sommar värmen idag..pallade inte med den så jag gick in.

Kramisar

2011-04-25 @ 22:09:48
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vilka vackra bilder.



Det där lät så underbart och kul med sådan gemenskap.

Grattis till han i efterskott=)



Vad fina dina barn är.

Och inte undra på att du somnade så fort.



Kramar

2011-04-29 @ 22:14:05
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...