Usch vad jag känner mig hemsk nu. Upptäckte igår när barnen inte var hemma att deras guldfisk hade dött. Dom har haft 3 st totalt men dom har dött tidigare, och kvar i akvariumet bara en guldfisk och en algätare. Stackars algätaren kvar vid livet men den döda fisken måste plockas upp från vattnet.
Sagt och gjort så hämtade jag håven och " fiskade " upp den döde. Visste inte riktigt vars jag skulle sätta den, antingen i soptunnan eller spola ner den i toan. Gick runt här hemma med den döda fisken och hamnade till sist med den vid toastolen. Med en viss tvekan stod jag där och tänkte fy sjutton också. Barnen kommer säkert tycka att jag är hemsk som spolat deras fisk, men livet har sin gång även hos fiskar.
Plask..... lät det och fort spolade jag och ytterligare en till gång för säkerhets skull. Katastrof om den skulle vara kvar där nere när någon kommer dit.
Inför barnen drog jag en liten nödlögn om att den har fått en fin liten begravning och att det inte gick att vänta med tills dom kommit hem. Det tog dom ganska bra och ville att vi nu direkt ska köpa nya guldisar.
Om det blir nya får vi se och vad det i så fall blir med den ensamma fisken får nog ödet avgöra så småningom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...