Läste en kvällstidning för ett par dagar sen, och såg en liten artikel från en Kommun i södra Sverige ( Malmö ).
Dom uppfattar att det finns ett problem på många arbetsplatser genom att folk inte ens hälsar på sina arbetskamrater när dom kommer till jobbet, fikaraster och när dom slutar!!!???????
Många känner sig " ensamma " och kanske tom utstötta.
Det finns då som förslag att det ska finnas skriftligt att man åtminstone ska säga HEJ när man kommer till jobbet, HEJ när man möts i korridorer osv....

Jag blir alldeles förskräckt. Har aldrig haft en minsta lilla tanke på att det ens finns
arbetsplatser och framförallt finns tydligen folk som aldrig hälsar på  " sina arb.kamrater ".
Det är nästan som ett stort skämt. Inte är det väl 1:a april nu???

Jag har jobbat i 20 år inom maskinföraryrket, dom flesta vännerna inom kontor, butik, sjukvården och jag har aldrig hört talas om ett sånt här kyligt bemötande på jobbet. Det hör väl till en självklarhet, och har redan sen man sprang i blöja fått lära sig att när man kommer till någon eller liknande så ska man ALLTID vara artig och säga HEJ.

Vad beror detta på undrar jag??????
  • Uppfostran?
  • Vilken landsdel man kommer ifrån??
  • Är det mer en " sköt dig själv och skit i andra " attityd som börjar bli mer vanlig ??
  • Ålder??
  • Är det skillnad på män och kvinnor?
På en arbetsplats, oavsett stor eller liten så ska alla sköta sitt jobb på bästa möjliga sätt. Det innebär både med arbetsuppgiften och arbetsmiljön. Är det en bra arbetsmiljö med folk som bara blänger på varann och inte hälsar???
En bra start på dagen tycker jag iaf är när jag möts av ett hej eller ett leende, oavsett det är hemma, på jobbet eller vid kassadisken.

Bemöt andra som DU själv vill bli bemött..

Ha en underbar onsdag.

Kommentarer
Postat av: Hanna - TÄVLING Vinn Ridstövlar :D

Var med och tävla ! :D http://brusella.blogg.se/2011/march/vartavling-vinn-ett-par-ridstovlar-d.html

2011-03-17 @ 13:42:54
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...