Det självklara som tex vatten.....Det saknar man inte förrän man är utan det.

Rörmockarna har varit här för ca 30 min. sen och jag har redan varit och dragit i kranen för att i samma ögonblick
tänka Ja just ja...inget vatten. Men lite förutseende har jag iaf varit. 1 liter färdigt kaffe finns, 1 liter i vattenkokaren och 1 liter i kylen om man blir törstig.

Dom har börjat tömma ur den gamla beredaren och är just nu på lunch. Sedan ska den bort och den andra på plats, så här är vi utan vatten 2-3 timmar ytterligare.

Skit också om man skulle råka glömma bort att vattnet är avstängt, och man sitter nöjd och lättad på toa tills dess att man försöker spola..... Jag med mitt minne  ( riktigt bra minne utan att skryta MEN väldigt kort ibland ) måste nog i förebyggande syfte gå och spärra toaletterna genast.

Kommentarer
Postat av: Anna Hovskägg

Ja, det är egentligen löjligt lyxigt med rent som rinner ur kranen precis när vi vill. Där vi bor har vi haft Cryptosporidium i kranvattnet. Riktigt irriterande att inte få dricka kranvattnet...

Nu är det i alla fall åtgärdat.

2011-09-14 @ 22:49:17
URL: http://www.lyckoprickar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...