Inte för att jag nu ska göra en höna av en fjäder, men jag ska berätta lite om mig själv som jag kom att tänka på idag av en liten händelse.

Jag är ganska praktiskt lagd ( har inte talets gåva och inte ett självförtroende så stort att jag skulle lyfta fram mig själv hela tiden i ord och självporträtter ) om man nu kan uttrycka sig så ??
Jag vill helst alltid i 1:a hand göra/testa att göra det mesta själv ( givetvist i den mån det går på rimlig nivå ) och nu menar jag INTE det dagliga självklara hushållssysslorna som tvätt, matlagning, bak m.m. Utan jag tapetserar, målar, syr, hobbysnickrar och behärskar många olika fordon/maskiner.

Tidigare innan sambon tog över så bytte jag däck, oljor och filter själv på bilen. Förlåt.... när han tog över detta
" jobb " med familjens bilar.......
INTE det andra för där är jag fortfarande chef hihihi.
Ni kanske undrar vad jag nu skriver för svammel och varför ???

Delvist så får ni veta lite mer oviktigt om mig som person som har den här lilla bloggen, men jag kom faktiskt nyss på att tänka på det jag skriver om pga min lilla upptäckt på bron här hemma.

När jag och sambon kom hem så var det en stor, grå säck lagd framför dörren på bron. Tittade lite fundersamt och undrade vad det var i säcken. Jag som är en nyfikenstrut ibland öppnade den genast.......

Från påsen stack det upp stora klor och jag hoppade nästan upp som en fjäder.... I påsen låg en alldeles " orörd " men död tjäder,  och bara väntar på att " nån " ska tillaga den så småningom.

Till saken hör att jag nämnde till en bekant för ett par dagar sen när han pratade om sin älgjakt och tjäderjakt, att jag aldrig ens har provsmakat tjäder. Han frågade om jag ville ha kött för att tillaga själv så jag kan provsmaka och det ville jag givetvist.
Fast jag hade inte räknat med att han pangar den och kommer hem med en heeeel fågel ( orensad eller vad det nu heter ). Jag hade räknat med att få en liten påse med tjäderkött från hans frys....inte att jag ska flå den själv???? Har jag den praktiska kunskapen??? NEJ. Hade jag gjort det om jag visste hur man gör ?? DET VETTE SJUTTON och dessa saknade kunskaper klarar nog jag mig utan så jag har redan förberett ett par andra bekanta som gärna hjälper mig med den biten.

Självklart så vet han som gav tjädern att jag har lite hinder att komma över med fågeln innan den hamnar i grytan hihihi och kan lugnt påstå att han skrattade gott när han lämnade över den bara för att retas lite...

Någon som har ett bra recept på viltfågel får gärna  höra av sig omgående till mig !!

Gripande fjäderfä.





Kommentarer
Postat av: Anna Hovskägg

Ha ha ha! Jag förstår din förvåning! Jag är ledsen, jag är ingen hejare på viltfågel heller...

2011-09-22 @ 23:25:38
URL: http://www.lyckoprickar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...