Dottern var igår för första gången på basketträning. Jag väntade med spänning på att få höra av henne vad hon tyckte om träningen och om hon vill fortsätta med det.

Hon är en riktig " babbelkvarn " och man måste lyssna ordentligt så man hinner med för allt nästan rinner ur munnen på henne. Nu överdriver jag lite men det är nästan hopplöst att ens fundera på att ställa själv några frågor förrän hon anser att hon har pratat klart :)
Det absolut första hon säger när hon kommer inspringandes är : Mamma, våran baskettränare är jätteläskig och jag blev nästan rädd för han ( så fnittrar hon till och fortsätter ) bla bla bla... STOPP stopp...

Stopp, säger jag men utan resultat. Hon pratar på om träningen, hur roligt det har varit där, vilka övningar dom har fått göra.... Men ingenting om varför tränaren var läskig ???!!

Jag sa MEN hallå... varför är tränaren läskig ?? Nu vill jag veta !!
- Han har jääääätttttteläskiga ögonbryn och jag tror han har målat dom som koooolsvarta sträck men han är jätteduktig på att lära basket,
sa hon och sprang iväg till sitt rum.

Jaha, tänkte jag. Var det  " bara " det. Men för henne var det nog läskigt för hon har nog inte sett någon karl med målade ögonbryn ( om det ens var det ) . Men hon har haft roligt där och hon vill absolut fortsätta spela och det är bra att barnen sportar lite mellan varven med data-tvspel m.m.

Nästa gång följer nog jag med flickan och kikar lite ;)

Kommentarer
Postat av: Jonna Erlandsson

sv: tack!! :) Ja men eller hur, man kan inte göra annat än att drömma sig bort just nu...

2011-09-13 @ 15:40:18
URL: http://jonnaerlandsson.se
Postat av: Sara

Haha, läskiga ögonbryn! Ja dom märker då allt.

2011-09-13 @ 17:15:28
Postat av: Anonym

Hahaha!

Trodde han kanske var en snuskgubbe!

2011-09-13 @ 23:01:12
URL: http://www.lyckoprickar.se
Postat av: Sara

Haha, men hinner ju bli orolig om dom säger sådär, och sen så var det inget farligt i alla fall verkar det som!:P

2011-09-15 @ 22:30:00
URL: http://saraomalin.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Hej hjärtat!



Ännu en gång, TACK för att du förgyller mina tankar. Jag blir så glad över det du skriver och somsagt jag tänker på dig även då jag inte är vid datan.



Jag förstår att du blev lite skrämd där när hon sa att han var läskig...det blev jag med innan jag läst klart varför ;)



VAd kul att C trivs med basketen och vill fortsätta.

Du får ta ett litet kort i smyg när du hänger med och visa oss hans bryn :)

2011-09-15 @ 23:16:35
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...