Här kommer frågorna från Johanna som jag har besvarat.

1. Har du några andra intressen än hästar? Alldeles för många intressen och dygnen blir aldrig längre än 24 timmar. Men bl a näst intill allt som har med maskiner, bilar, skotrar och motorer att göra, älskar att baka ( är en riktig gottegris ), trädgård, stark vilja att lära mig mer om foto, jaaaa listan kan göras längre men nu räcker det :)

2. Om du fick välja vem som helst i hela världen att träna för, levande eller död, vem skulle det då vara? Klaus Ferdinand Hempfling ( dansa med hästar ).

3. Varför skulle du vilja träna för henne/honom? Jag kom att tänka på han direkt för hans fina och harmoniska sätt med hästar är ju helt amazing. Vill lära mig av honom hans underbara samförstånd med hästar.

4. Vilken är din favorithästras?
Visst måste jag nog säga PRE- den spanska hästen genom att jag har såna, MEN i mina ögon är alla raser väldigt fina och trevliga fast på olika sätt. Sen beror det på vad man ska använda dom till. För min bedömning i dessa sammanhang så sitter mycket av alla hästars skönhet på insidan :) . Det yttre är " bonus ".

5. Beskriv din drömhäst? En trygg, harmonisk fyrfoting med snälla ögon och lååång man.....Especial är min drömhäst på riktigt, en sann enhörning och om man tror så kan man ana ett horn i pannan ;)

6. Hur många par ridbyxor äger du? För få enligt mig men 1 par vinterridbyxor, 1 par jodphurs- och 1 par
" vanliga " .

7. Om du fick förändra vad som helst inom hästvärlden idag, vad skulle du då förändra? Obligatoriskt
" körkort " för alla som håller på med hästar, barn som vuxna. Dvs mer kunskap om att verkligen kunna tyda hästarnas tysta men tydliga och synliga "språk". Att låta hästar få vara hästar. Förstå att de flesta gånger det inte går som man tänkt, så beror det oftast på oss som inte är nog tydliga vad vi vill. Tyvärr ser man alldeles för ofta ryttare som slår med piskan, bankar i sidorna och gormar på hästen att den är knäpp. Hur får man ett bra samförstånd med hästen i ilska och med smärta ???

8. Om du tänker dig all hästkunskap som du idag besitter, och vi säger att du skulle få minnesförlust & bara fick behålla en kunskap, vilken kunskap skulle du då behålla? Hmm,svår fråga.. Kunskapen om att jag ska prata mindre med hästen och stanna upp och lyssna istället, alltså hästens kroppsspråk och de små signalerna som hjälper oss till ett underbart hästligt partnerskap ;) Hoppas det inte blev för grötigt och djupt nu.

9. Varför får hästar dig att må bra? Bra fråga och svårt att sätta ord på känslor till sina håriga vänner, men dom ger mig en sån otrolig energi och värme, trygghet, närvaro och fast jag har haft en dålig dag så rinner allt bort direkt jag kommer till stallet. T o m att mocka får en på bra tankar och nya ideér kläcks.

10. Berätta en hemlighet om dig och hästar som ingen annan vet? Då är det ingen hemlis nå mer :)..okeidå;) bara för att svara på frågan så om mina hästar kunde prata så skulle dom vara starka rivaler mot sambon hihi ;)

11. Om du blev tokallergisk mot hästar, vad skulle du då fylla dina dagar med? Dagarna skulle vara precis som nu, men fyllas av allergianfall av olika slag med alla tänkbara preparat för lindring och bot in i det sista hihihi...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du svarade :)

2012-04-24 @ 21:30:49
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Jessica

Den där Hempfling vore nåt :)

2012-04-25 @ 10:45:47
URL: http://jezzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...