På förmiddagen fick jag åka ut till stallet och ta mig an de förskräckliga pälsmonstrena.... Nämligen Fabbe och Zafreño..... För mig är dom bland de sötaste, snällaste pälsmonster som finns, men det tyckte inte dom som kom dit med de färdigsnickrade väggarna till vindskyddet. Dom var rädda för hästar, trodde nog att dom blir uppäten om dom går in i hagen. Jag tog in Especial i det gamla rucklet, satte in dom andra i hans hage med snickarna på tryggt avstånd , typ 100 meter bort hihihi. Sen kunde dom jobba med ganska normal puls och resa väggar och sätta takstolarna på plats. Äntligen är det på plats den första och det är bara takplåten som saknas just nu. Fick även böka nästan 45 min med att bogsera lös deras pick-up som fastnade inne i hagen bland hästskit och en halvmeter snö. Vet ej hur dom ens kunde tro att det går att vända där längst ner vars det ej var snöröjt och upptrampat. Efter bogserlina som gick av två gånger, skottande så svetten lackade så vid sista försöket med 10 meters spännband mellan bilarna så kom den lös. Tacka vet jag fyrhjulsdrift ( tur och envishet ) :D På eftermiddagen hann jag även fräsa runt lite med dammsugaren och skurmoppen i sovrummet, hall och tvättstugan. Bara resten kvar vid annat tillfälle. Nu är det soffan som gäller....

Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Det händer verkligen grejer där hos dig/er. Tänk vad skönt sen när det är över och allt färdigt, då kan du slappna av och njuta. Det behöver du.

Kram

2012-02-11 @ 01:20:40
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...