Under helgen for jag, Kevin och Casandra till stallet för att kolla till vattnet till hästarna. Sussie hade fått lov av mig att få provrida Zafreño för första gången och med hennes egna grejer, dvs Westernutrustning. När vi kom dit så var de igång lite lätt på planen framför stallet. Barnen blev överlyckliga att få provrida som riktiga cowboysare....och jag höll knappt på att få dom därifrån :)

 

Vilken hingst måste jag ändå få säga lite ( ursäkta skrytet ). Vilken trygg och 100% uppmärksammad pålle som vackert stod blickstill i mitt bökande för att lyfta upp krabaterna en efter en. Hela hans koncentration medans de " små " liven red runt med han var 100 % på barnet på ryggen. Försiktiga, lugna steg.

 

Man brukar säga att hästen ska ha minst ett öra eller ögonen riktad  mot den som longerar, leder, rider eller liknande  för annars är den inte koncentrerad på  " sin uppgift ", lite nonchalant med andra ord. Zafreño hade ett öra med hela tiden, men pladderkvarnar som barnen är oftast, så genom deras prat från hästryggen så gick han fram försiktigt med båda öronen bakåt OBS!! inte surbakåt :) för att vara skärpt och försöka sålla ut ev ifall dom ger nåt kommando hihihi. När det blev korta pauser så stod han och gäspade så käkarna nästan knakade. Tror nog att barnen höll på att prata ihjäl han stackaren....

Lite halvtaskiga bilder som är tagna med telefonen och av mig eller Cassandra.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina bilder, duktig häst :)

2012-03-20 @ 11:39:05
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka duktiga och glada barn! Fina bilder!

2012-03-21 @ 06:18:57
URL: http://imittlillahus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fina bilder och underbart vacker häst =)! Klart 38 räknas som ungdom. Jag rider hemma den 5/4 men vet ännu inte vilken tid, hör av mig =)!

2012-03-22 @ 09:40:17
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Såklart du ska skryta om han. Han är ju för bedårande. Vad roligt att hon testade sina grejer med. Han verkade ju trivas som fisken i vattnet med både det och dina fina hjärtan. Jag gillar bilderna för det är KÄNSLA i dem!



2012-03-28 @ 01:44:34
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...