Sitter med en kopp kaffe och laddar batteriet. Tvillingarna har 7-årskalas i morgon och 2 tårtor ska göras ikväll och några presenter ska slås in. Sista stund som vanligt med allt igen. Känner mig trött och slut för även denna dag har varit full speed hela tiden.
På morgonen gjorde jag alla sysslor som hör till i stallet, skottade för egen maskin all satans snö som har kommit IGEN... Hade traktorn i stallet och röjde allt inkl. även i hagarna för 3 dagar sen men det syns knappt. Idag när jag hade behövt den så var den paj, en glykolslang hade brustit och typiskt när den hade varit till nytta i stallet ( då sparar man sin onda rygg ). När jag kom hem vid 09.30 och redan var varm i kläderna så skottade jag även här. Ganska roligt och skönt när det är riktig lätt pudersnö som yr åt alla håll. Men det finns gränser även här.
Hann precis vara inne en stund och få i mig lite mackor och umgås med barnen så var det dax att åka tillbaks till de håriga för att ge dom lunch och vatten, pust, stånk och stööön.
Duscha efter det och iväg till bekanta som har en födelsedagsbarn. Därifrån direkt och handla tårtingredienser, lördagsgodis så klart och tog med oss mat från Frasses. Städa och plocka lite och kaffetarmen suger. Sitter här och vet ej hur jag ska orka upp från stolen för att fortsätta ett tag till. Guuu... vad jag längtar efter att få krypa ner under täcket. Snart snart  zzzzz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...