Äntligen fick jag ta fram julpyntet. Visserligen ett par dar i förväg men till helgen hinner jag inte med det. Jag älskar de söta tomtarna, massor med ljus överallt, julstjärnorna, stakarna och sist men inte minst granen. Förra året köpte vi en vit gran och den blev så snygg ( tycker jag iaf ) med rött glitter och silver-röda kulor, så t.o.m den åker fram snart. Annars har vi tagit fram den bara dagarna före julafton men med ett stort barnasinne kvar så kan jag inte vänta längre. Sen är det kvar det godaste och självklara till jul...JULBAKET!!! Om jag hinner i em. före stallet så måste jag baka Lussekatter. Bland det godaste som finns tillsammans med kall mjölk. Men det krävs en uthållig sambo då, för han hatar saffranslukten och tycker jag förstör huset med lukten vid baket. Men men, passar det inte så får han sätta en klänypa för näsan under tiden. Tur att vi är olika allihop och gillar olika saker, hur hade det annars varit?? På hemsidan har jag mina favoriter och massor med välbeprövade recept så sätt igång du också med bakandet eller kanske en snabb, smarrig middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...