Det blev så sent igår när vi kom hem så jag orkade inte blogga, men gör det nu istället.
Lämnade barnen igår till skolan och begav oss sedan till både Haparanda och Kalix.
Det är länge sen som jag har shoppat utan nån/några av barnen vid min sida och då hinner man inte alla gånger det som man har tänkt, men NU...
In i köpcentrat ( Rajala, tror jag det heter ) och började gå igenom affär efter affär, och i första hand kläder åt mig själv. Oftast blir det massor med snygga kläder....ÅT BARNEN men nu var det min tur, BARA min.
Efter ett tag blev armarna trött av alla påsar och hade inte varit helt fel med lite bärhjälp men jag hade ju hittat lite snyggt åt mig, självklart kunde jag inte låta bli att köpa söta klänningar och kläder till barnen, en och annan julklapp blev det också. Hästskötarna har varit så snälla, och Tomten sa till mig att även dom får en liten klapp till jul..
När shoppandet var över for vi till stugan för att titta till så värmen och vattnet funkar ( inte varit där på 2 veckor ), och tur var väl det. I stugan var det varmt och skönt MEN vattnet hade frysit. Fick slita upp golvet under diskbänken och sätta en värmefläkt så  " isproppen " tinar upp. Förra året frös det också där. Kanske nån måste isolera rörstumpen där under lite bättre, och tror att sambon får den lotten. Efter allt racklande så blev vi bjudna på middag hos våra nya bekanta på Storön och det var supergott.
Mätta och belåtna kom vi tillbaks till GVE vid 21.30 och for raka spåret till stallet för att ta in kusarna. Hem och skickade iväg barnvakterna ( mommo och moffa ), sedan blev det avkoppling framför tv:n tills John Blund hälsade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...