Igår bakade jag och barnen ljuvligt goda äppelmuffins. Receptet fick jag syn på i senaste nummret av
Grannliv ( Granngårdens ).
Måste absolut dela med mig av det för dom som inte får den tidningen. Receptet nedan är redan 3-dubblat för annars skulle det bara bli ca.10 st i originalreceptet och det är trist att baka och allt tar slut direkt... Nu blir det mellan 25-30 st.

3 ägg
3 dl socker
1,5 dl mjölk
150 g margarin
4,5 dl mjöl
3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker

1 dl socker och 3 msk kanel ( som äppelklyftorna ska rullas i )

Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt mjölk och margarin. Rör ned resten av ingredienserna och häll i muffinsformar. Tryck ner en äppelfklyfta i varje form och grädda mitt i ugnen ca 10-13 minuter i 180°.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...