Sitter och våndas över att jag måste boka tid till frissan. Har inte varit där sen sommaren men jag har bara skjutit upp det framför mig hela tiden. Beror på att jag är på valet och kvalet att antingen bara toppa håret som nu sträcker sig ner till svanken, eller så chocka mig själv och kapa av till nån kort frisyr.

  • Fördelar med långt hår: Man behöver i princip bara borsta det och man slipper se ut som  f.. och hans moster som spretar åt alla håll på morgonen. Sen är jag usel på att använda mössa men med allt hår så är det sällan jag fryser om huvudet. Jajaja.... sen kan man ju resonera om att det kanske är därför jag fryser lätt om kroppen vid utevistele pga att mycket av värme stiger upp genom huvudet. Men det hör inte hit hihih. Lätt att sätta upp så man slipper ha håret runt ögonen när man lagar mat tex. Snyggt också med långa frisyrer
  • Nackdelar med långt hår: Går j.....t  mycke shampo och balsam. Flera timmar innan det är torrt. Inte lätt att variera frisyren mer än i princip platta det så självlockarna försvinner och med antingen kort lugg eller lång. Jättesvårt att göra själv en finare håruppsättning för när håret är så långt och " tungt "  vill det rasa hela tiden. Rengöra 0,5 m strån som fastnar i duschavloppet med jämna mellanrum. Tar några år innan det vuxit ut om man klipper sig och ångrar det efteråt.
Listorna ovan kan göras hur långa som helst, och jag tror jag väntar nån vecka till innan jag bestämmer mig.
Jag trivs bra med långt, men känner även att det äkan vara kul att inte se likadan ut i håret år efter år.
Det är som att välja mellan pest eller kolera. Vad hade Du gjort?????????????????????????????????????????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...