Kom till Katrin vid 18.00-tiden på onsdag kväll efter att ha suttit i bilen sedan kl.11. Bara 1,5 mil ifrån henne blev jag och Especial ståendes i en lång bilkö i närmare 45 min. En trafikolycka framför oss stoppade upp all trafik och det fanns inga alternativa vägar förbi. När vi väl var framme och Especial hade hunnit få i sig lite hö och lite bensträckning i hagen, och Katrin och hennes familj hade bjudit mig på en god middag så var det dax för ett sent ridpass med honom. Ingen rast och vila här inte..
Katrin tyckte vi ska i första hand rikta in oss på att få han neråt och länga ut sig. Jag måste tänka på att inte hänga kvar med benet efter en skänkling vilket jag " glömmer " ibland. Slappna av och räta ut benet ...
När vi var klar med allt så hade klockan redan hunnit bli efter 23. Lite fika och sen bums i säng så man orkar med morgondagen.
Torsdagen började för oss redan kl.07.00 med utsläpp och fodringar. Sedan flera ridpass under dagen med pauser för lunch och middag. Klockan blev mycket igen och stupade i säng med träningsvärk i kroppen, men med goda framsteg i ridningen.
Fredagen hinner jag med ett till pass innan vi måste lasta alla hästar för att börja färden ner till Nordmaling och clinic
med Bent Branderup.
Kom fram vid 15.00 tiden och stallade in hästarna ( Katrin hade med 2 av sina ), avnjöt tacos där i ridhuset med dom andra och kvällen gick åt till att förbereda för kursen med att fixa högtalare, stolar m.m och några var seriösa och red sina hästar en stund där inne för att dom också skulle få bekanta sig med det nya stället....Men inte jag...
Jag var redan " slutkörd ". Värk i hela kroppen, ryggen ömmade så jag knappt kunde böja mig och det fanns inte kvar energi hos mig för mer ridning. Gick bara runt med han iaf och han var inte ett dugg tittig eller osäker på vars han riktigt var. Gick runt som att han hade varit där minst 100 gånger. Skitnervös var jag redan inför morgondagen. For till Olofsfors Herrgård för att sova och ladda inför helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...