Äntligen varmare och skönare ute....trodde jag åtminstone.
Bara -11 idag men blåsigt så in i h-vete. Tog in Especial, borstade och pysslade om han riktigt noga för att sedan ta en ridtur runt byn i blåsvädret. Först var har lite trippig och nästan väntade på en signal från mig att jaaa, nu får du ösa på men tråkiga matte gav ingen signal så då är det bara att ta det som vanligt...Lugnt och stilla.
Sista tiden har det varit extremt kallt och jag har inte ridit han så ofta under julen. Men trots att han ibland har vilat från ridningen i flera dagar blir han aldrig besvärlig och laddad som en raket. Endel hästar blir ju som riktiga energibomber som kan explodera när som helst men inte han.
Turen var riktigt trevlig men jag hade lite små problem efter vägen. Inte nog med att jag började frysa om händerna( har även kapsontyglar så fingervantar är ett måste ) hans jättelånga man fladdrade överallt och ville trassla in sig i tyglarna hela tiden.
Borde ha avslutat med lite öppnor och slutor på banan men händer och fötter sa stopp. Det får bli i morgon... med en uppflätad man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...