Kände mig så lat idag med att laga middag, så vi bestämde att vi hämtar mat från Frasses inne i Kalix ( 1,5 mil från stugan ). Visste inte numret dit så jag ringde 118 118.

-Det ska jag ordna bara du väntar i ett kort ögonblick, sa mannen i andra änden.
-Ska jag koppla dig direkt och sms:a numret åt dig ?
-Ja tack, sa jag.

-Välkommen till Frasses, sa en röst vänligt och jag gjorde min beställning som var till 7 pers ( bekanta skulle också ha mat med oss ).
-Är klart om ca 15 min för vi har mycket folk just nu, går det bra ?
-Självklart.

Kom dit efter en kvart och gick till luckan och sa vad jag har beställt, men hon tittade undrande på mig och sa att nån sån beställning har dom inte fått..... Vaaa, sa jag att det kan inte vara möjligt för jag har ju gjort en beställning.
Det måste ha gjorts till den andra och nya Frassegrillen vid COOP sa hon. Sagt och gjort hoppade jag in i bilen och nästintill flög till det andra stället. Hon där vid den andra grillen blev lika förvånad och tittade på mig som att vad jag var för virrpanna som kom dit och skulle ha mat som jag inte ens beställt???!!!!

Hon sa att jag måste ha gjort beställningen till den andra grillen. Jag ides inte säga att jag precis kommit från den och att dom sagt likadant. Gick  till bilen rykandes för mig själv som ett åskmoln och undrade i vilken landsända nummerupplysningen egentligen kopplat mig till.

Kollade sms:et från nummerupplysningen och såg att dom både har kopplat och sms:at numret till
Frasses Grill i PITEÅ , endast 12-13 MIL HÄRIFRÅN !!!!!!!!!!!!

Tillbaks till första grillen och förklarade mitt dilemma och gjorde en beställning på vanligt, traditionellt sätt........
Via luckan, muntligt och öga för öga så det blir nån mat idag utan fler misstag.....

Har inte tills nu i alla fall blivit uppringd från en grill långt härifrån som har flera portioner som kallnar, och ringer det från 0911 ( Piteå ) så svarar jag INTE....

Kommentarer
Postat av: horsefocus yrla

SV: kul att höra :)

2011-07-26 @ 11:47:55
URL: http://horsefocua.blogg.se/
Postat av: I J W T B Y - Hästfotograf Jessica Stene

sv: Tack så mycket! va kul :)



fina hästar du har!

2011-07-26 @ 23:05:25
URL: http://IJWTBY.blogspot.com
Postat av: carola

Tack underbara du för din kommentar.

Tänk om alla goa bloggvänner bodde här, vilket stöd jag skulle ha.

Det värmer gott att veta att ni finns där.



Himla kul med beställingen:)

2011-07-28 @ 23:02:25
URL: http://mammacarola.blogg.s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...